Naše Galaxie > Rádiové kontinuum (2,4 – 2,7 GHz)

Rádiové kontinuum (2,4 – 2,7 GHz)

Intenzita rádiového spojitého záření z horkého ionizovaného plynu a vysoce energetických elektronů v Galaxii z pozorování obou rádiových dalekohledů, 100 metrový Bonn a 64 metrový Parkes. Na rozdíl od ostatních pohledů Galaxie tyto data poskytují pohled na oblasti, které jsou pouze 5° od galaktického rovníku. Většina jasného záření na snímku je z horkých ionizovaných oblasti nebo je produkován energetickými elektrony pohybující se v magnetickém poli. Tento snímek poskytuje vyšší rozlišení, ve srovnání se snímkem 408 MHz a zobrazuje tak více detailů.

Detailní záběr rovníku

S popisem hlavních oblastí

Na detailním záběru rovníku Galaxie jsou popsány hlavní strukturní tahy Galaxie (červeně), optické oblasti H II (modře) –  mračno ionizovaného vodíku v mezihvězdném prostoru, rádiové zdroje (zeleně) a asociace OB (nachově) – skupina hvězd spektrální třídy O a B o velké hmotnosti, které vznikly v nedávné době v určité oblasti kosmického prostoru. Osy jsou označené ve stupních galaktické délky a šířky. Po načtení stránky se zobrazí pouze obě osy, pro zobrazení hlavních oblastí je nutné na snímek kliknout myší.

Bez popisu

Rádiové kontiunuum.
Stránka byla od 15. 1. 2010 zobrazena 1657krát.

* * *    Zrcadleno ze stránek astronomia.zcu.cz/objekty/nase/2309-radiove-kontinuum-2-4-2-7-ghz    * * *